DOPIS UPUĆEN MINISTARSTVU ZDRAVLJA REPUBLIKE SRBIJE





VLADA REPUBLIKE SRBIJE

MINISTARSTVO ZDRAVLJA

NEMANJINA 22-26

11000 BEOGRAD

 

                                                            D O P I S


 Obraćamo vam se povodom nepostupanja po preporukama Skupštinskog odbora za zdravllje i porodicu, novim preporukama zaštitnika građana (akt broj 311-1164/20) kojim su utvrđene nepravilnosti u radu Ministarstva zdravlja, kao i novih saznanja do kojih smo došli, a tiču se falsifikovanja izveštaja ambulanata kardiologije i reanimacije Urgentnog centra, broj protokola 39328/2020.

Dana 08. 02. 2021. godine, Skupštinski odbor za zdravlje i porodicu je svojim podneskom 18 broj 02-56/21 od Ministarstva zdravlja zatražilo da se uradi vanredna spoljna provera kvaliteta rada Gradskog zavoda za hitnu medicinsku pomoć Beograd i Urgentnog centra kliničkog centra Srbije. 

Tom prilikom, prosleđen je i naš podnesak u kome smo izneli sled nelogičnosti i kontradiktornosti u izveštajima lekara i ambulanata koji su učestvovale u zbrinjavanju pacijentkinje Bekirovski Merite.

Dana 02. 03. 2021. godine, Ministarstvo zdravlja je dostavilo dopis broj 072-00-00119/2021-09 od 23. 02. 2021. godine Skupštinskom odboru za zdravlje i porodicu, gde izmedju ostalog navodi:

"Smatramo da bi organizovanje vanredne spoljnje provere kvaliteta rada, suprotno mišljenju Republičke stručne komisije bilo protivno zakonu".

Kako zakon u svom članu 191. navodi, da ministarstvo razmatra opravdanost zahteva uz prethodno pribavljeno mišljenje Republičke stručne komisije, jasno je da mišljenje ne može i nije obavezujuće, te ne može biti protivno zakonu postupanje suprotno mišljenju, pogotovo kada je potpisnik mišljenja u direktnom sukobu interesa, i kada su sumnje i kontradiktornosti u izveštaju očigledne.

Dana 07. 06. 2021. godine, svojim aktom broj 311-1164/20, Zaštitnik građana je nakon sprovedenog postupka utvrdio određene propuste u radu Ministarstva zdravlja, i tom prilikom Vam dostavilo preporuke koje se tiču mišljenja Republičke stručne komisije, gde se između ostalog pod tačkama III i IV navodi:

III  Potrebno je da Ministarstvo zdravlja sagleda sve okolnosti i preispita svoj stav i mišljenje izneto u aktu broj 531-01-00556/2020-09 od 08. 12. 2020 godine dostavljenom Zaštitniku građana da „nije od značaja činjenica da je predsednik Republičke stručne komisije u ovom postupku istovremeno i direktor jedne od zdravstvenih ustanova nad radom koje je zatražena vanredna spoljna provera kvaliteta stručnog rada“

IV  Ministarstvo zdravlja preduzeće sve raspoložive mere i aktivnosti da obezbedi da republičke stručne komisije, kao stručna tela, obrazovana za pojedine oblasti zdravstvene zaštite, postupaju u dobroj veri i nepristrasno.

 

Kako su Skupštinski odbor i Zaštitnik građana, sagledavajući sve činjenice iznete prilikom podnošenja zahteva objektivno i nepristrasno, zaključili da je potrebno uraditi vanrednu spoljnu proveru kvaliteta rada, verujemo da će Ministarstvo zdravlja sagledati sve činjenice i postupiti u skladu sa članom 191. Zakona o zdravstvenoj zaštiti. Iako smo do sada više puta podnosili zahtev da nam se dostavi kopija zapisnika sa sednice Republičke stručne komisije na kojoj je doneto mišljenje da nema osnova za sprovođenje vanredne spoljne provere kvaliteta rada u Gradskom zavodu za hitnu medicinsku pomoć Beograd, kao ni u Urgentnom centru Beograd, takav dokument nismo dobili. Javlja se sumnja da sednica nije ni održana.

Ovom prilikom želimo da skrenemo pažnju na činjenicu da je predsednik Republičke stručne komisije, u mišljenju naveo da „na osnovu zaključaka unutrašnje kontrole, nema jasnih osnova za sprovođenje vanredne spoljne provere kvaliteta rada...“

Ističemo da je zahtev za vanrednu spoljnu kontrolu kvaliteta rada podnet, i navedeno je da se podnosi, jer je izveštaj unutrašnje kontrole falsifikovan, te pozivanje na zaključke vanredne unutrašnje kontrole nema osnova.

Smatramo da je neophodno utvrditi odgovornost za neblagovremeno slanje ekipe hitne pomoći i pored navedenih simptoma koji spadaju u prvi red hitnosti po indexu urgentnog zbrinjavanja. Takođe, smatramo da je neophodno utvrditi kako je moguće da hitna pomoć urgentnog pacijenta doveze u 13:20, a prvi lekar ga pregleda tek oko 13:45, pri tom ostavljajući pacijenta 25 minuta bez kiseoničke potpore. Smatramo da je nemoguće da pacijent koji je agonalnog disanja, sa šifrom R57, što je umirući pacijent, koji je nakon toga spušten hitno u ambulantu reanimacije gde ga je pregledao neurolog, bude obj. Pospan, spontanog disanja, prati pogledom, zenica kružnih jednakih, prost nalog izvrši, ekstremitete oskudno pokreće... Dok se u izveštaju hirurga navodi da se žali na bolove u stomaku...

Ovim putem, želimo da Vas upoznamo i sa činjenicom da su izveštaji ambulanata kardiologije i reanimacije falsifikovani, a do tog saznanja smo došli nakon razgovora sa osobom koja je bila svedok događaja u Urgentnom centru 19. 04. 2020. godine. Verujemo da je direktor Urgentnog centra koji je i potpisao mišljenje ispred Republičke stručne komisije, upoznat sa tom činjenicom (falsifikovanim izveštajima), kao i svim dešavanjima, i da je upravo to razlog davanja negativnog mišljenja o potrebi vanrednoe spoljne kontrole.

Verujemo da su mišljenja i preporuke dve, ovako važne institucije kao što su Skupštinski odbor za zdravlje i Zaštitnik građana, relevantne da se donese odluka o formiranju komisije za vanrednu spoljnu proveru kvaliteta rada. Skrećemo pažnju Ministarstvu zdravlja, da ovakvim postupanjem samo podstiču dalji nesavestan rad zdravstvenih ustanova, čime se direktno ugrožava i život svakog urgentnog pacijenta. Koliko je potrebno ovakvih slučajeva, koliko je potrebno dece da ostane bez roditelja, da bi Ministartvo stalo na put ovakvim dešavanjima? Sama činjenica da su izveštaji falsifikovani, u zemljama u kojima postoji vladavina prava, bili bi alarm za hitne korake i preispitivanje odgovornosti. Ne želimo da poverujemo da u Srbiji ne postoji vladavina prava, iako nas pojedini postupci institucija uveravaju u to.

Na kraju ističemo još jednom da je izveštaj unutrašnje kontrole Gradskog zavoda za hitnu pomoć Beograd falsifikovan, kao i izveštaji ambulanata kardiologije i reanimacije Urgentnog centra. Spremni smo da, ukoliko se uvaže preporuke Zaštitnika građana, i obrazuje komisija za vanredni spoljni nadzor, komisiji stavimo na raspolaganje dokaze za iznete tvrdnje. Svako odbijanje da se postupi po preporukama, Pokret – Meri će smatrati kao svesno zataškavanje krivičnog dela i trgovinu uticajem nadležnih koji po preporukama ne budu postupili, naročito imajući u vidu gore iznete tvrdnje. Naše dalje aktivnosti zavisiće isključivo od spremnosti Ministarstva zdravlja da nakon preporuka Skupštinskog odbora i Zaštitnika građana, kao i dobijenih informacija o falsifikovanim izveštajima u ovom dopisu, postupi.

Uzimajući u obzir sve navedeno, pozivamo Ministarstvo da po navedenim preporukama postupi i utvrdi šta se tačno desilo 19. 04. 2020. godine sa Bekirovski Meritom, kojoj nije poslata ekipa nakon prvog poziva, iako su i prilikom prvog poziva dati simptomi koji po indexu urgentnog zbrinjavanja spadaju u prvi red hitnosti, kao i šta se konkretno dogodilo kada je nakon drugog poziva i transporta u Urgentni centar ekipa pristigla. Zahtevamo od Ministarstva zdravlja da zaštiti građane od nesavesnog postupanja i rada pojedinih zdravstvenih radnika, čije greške dovode do smrtnog ishoda. Nepostupanjem po preporukama Skupštinskog odbora i Zaštitnika građana, direktno se ugrožavaju životi građana, a zbog kojih je 19. 04. 2020. godine život izgubila Bekirovski Merita.

Molimo Ministarstvo zdravlja da nas o donetoj odluci o preporukama, obavesti dopisom.

 

U Beogradu, 22.06.2021.                                                                         Predsednik Pokreta – Meri

                                                                                                                       Dejan Zejnula








Коментари

Популарни постови са овог блога

ДА ЛИ СУ НАС СВЕСНО УБИЈАЛИ У ВРЕМЕ ВАНРЕДНОГ СТАЊА

IZMEĐU ZAKONA I KOCKANJA SA ŽIVOTOM

UBISTVO S PREDUMIŠLJAJEM MINISTARSTVA ZDRAVLJA