ДА СЕ УПОЗНАМО

Зовем се Дејан Зејнула, председник сам покрета Право на живот -Мери.

Рођен сам 1977. године у Београду, на Дорћолу. Родитељи су ми радничка класа, мајка ручни словослагач у тадашњем "Гласу", а отац запослен у индустрији боја и лакова "Дуга". Завршио сам основну школу "Прва пролетерска бригада", а након ње и Дрвнопрерађивачку школу "Момчило Поповић Озрен". Отац сам двоје деце, усвојене ћерке од 22 године и сина од 6 година.

До 19. априла 2020. године сам живео у складном браку. Тог 19. априла, на Ускрс, и за време најдужег полицијског часа, у 11:40, мојој супрузи је позлило. Позвао сам хитну помоћ која ме је, и поред јасних симптома ургентног и животно угрожавајућег стања, упутила на кућну негу дома здравља. Кућна нега ме упућује опет на хитну помоћ, где након дугог разговора, шаљу екипу. Екипа превози супругу у Урентни центар где она након непуних пола сата умире.

Очајан због немоћи у којој сам се нашао услед неизласка екипе хитне помоћи након првог позива и губљења времена на позив ненадлежној установи кућне неге, одлучујем да случај пријавим здравственој инспекцији. Тако почиње моја битка, како су ми многи рекли, са ветрењачама. Шта се све дешавало од априла до данас, и са каквом бахатошћу и надменошћу сам се сусретао, од људи који би требало да штите наша права, у неком следећем блогу. Споменућу само да је ту било превише опструкције и заташкавања, чак и фалсификовања извештаја одговорних, иако се из медицинске документације јасно виде пропусти и нелогичности.

Елем, у разговору са људима схватам и увиђам колико њих не зна која су нам права, а из личног искуства закључујем да институције чине све да отежају грађанима да своја права и остваре. На жалост, веома мали број људи се упушта у дугу и исцрпљујућу битку против одговорних. Ми желимо да променимо то, да подстакнемо људе да се боре за своја права и да траже одговорност када им се ускрате права која им закон прописује, како би и медицински и немедицински сектор постао одговорнији. У жељи да се сви грађани, пре него што се нађу у сличној ситуацији као ја, правовремено и истинито информишу, са групом пријатеља из основне школе, на дан када би супруга напунила 44 године, оснивам покрет Право на живот - Мери. Један од првих циљева овог покрета ће бити заговарање доношења закона о хитној медицинској помоћи, где се у вакуму ове законске регулативе праве грешке услед којих се губе животи. Једна смо од ретких земаља која и поред неколико предлога разних радних група, још увек нема закон о хитној медицинској помоћи. Такође, ту смо и за све пацијенте који сумњају да су им одређена права ускраћена, да дамо савете, упознамо са законском регулативом, кодексима и одређеним уредбама. На нашем блогу ћемо објављивати и пратити приче свих заинтересованих грађана. Наша снага зависиће искључиво од наше слоге и заједничког деловања у име свих грађана Србије.

С поштовањем

Дејан Зејнула

Председник

Покрет право на живот - Мери







Коментари

Популарни постови са овог блога

ДА ЛИ СУ НАС СВЕСНО УБИЈАЛИ У ВРЕМЕ ВАНРЕДНОГ СТАЊА

IZMEĐU ZAKONA I KOCKANJA SA ŽIVOTOM

UBISTVO S PREDUMIŠLJAJEM MINISTARSTVA ZDRAVLJA